×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/11/17 - 10:18
  • بازدید : 14
  • تعداد بازدید : 14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه

استفاده از  اپلیکیشن آموزشی درس نیازسنجی سلامت دهان برای دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی می تواند مفید باشد

این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی یک برنامه کاربردی مبتنی بر گوشی همراه در بین دانشجویان دندانپزشکی و میزان تمایل ایشان به استفاده از چنین برنامه ای انجام شد.

یافته ها حاکی از این واقعیت بود که بیشتر دانشجویان دندانپزشکی در این مطالعه زمان قابل توجهی را با گوشی هوشمند صرف میکردند، علاقمند به استفاده از یک برنامه آموزشی برای ثبت سلامت دهان بودند و نسبت به یادگیری مبتنی بر گوشی همراه و استفاده از برنامه‌های موبایلی برای اهداف آموزشی نگرش مثبتی داشتند. از سوی دیگر، دانشی که این دانشجویان دندانپزشکی از محتوای کتاب در روش‌های مختلف (مطالعه خودخوان یا مبتنی بر موبایل) کسب کردند، محدود بود. اگرچه استفاده از یک برنامه کاربردی موبایلی به دانشجویان دندانپزشکی در این مطالعه مداخله‌ای، هیچ برتری نسبت به آموزش سنتی مبتنی بر سخنرانی نشان نداد ولی ظرفیت یادگیری مبتنی بر موبایل در آموزش دندانپزشکی را مورد تاکید قرار داد. استفاده گسترده از تلفن های هوشمند و نگرش مثبت دانشجویان نسبت به m-learning نشان می دهد که تحقیقات بیشتر برای کشف کامل مزایای یادگیری مبتنی بر موبایل ضروری است.

تحقیقات آتی باید بر بهینه سازی طراحی و اجرای ابزارهای یادگیری موبایل مانند ویژگی های برنامه، ارائه محتوا و استراتژی های یادگیری تمرکز کنند. ادغام عناصر تعاملی، مسیرهای یادگیری شخصی سازی شده و محتوای چند رسانه ای جذاب در برنامه می تواند به طور قابل توجهی تعامل دانشجویان و کسب دانش را بهبود بخشد.

عنوان طرح :اپلیکیشن آموزشی درس نیازسنجی سلامت دهان برای دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی، طراحی، اجرا و ارزشیابی /کد پژوهان: 29770

دکتر هادی قاسمی، دانشیار گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور پژوهشی دانشگاه
  • کد خبر : 157441
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست